A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSzF) a Imperia Kft. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.petfrenzy.hu online portálon és áruházon (továbbiakban együttesen: Webáruház) keresztül nyújtott elektronikus szolgáltatásokat igénybe vevő fél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél, a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSzF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amelyek a Weboldalon keresztül történnek.
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a Webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alább feltüntetett elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.
Jelen szerződés 2020. március 1-től határozatlan ideig érvényes.
1. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma: Üzemeltetői adatok ismertetése
2. Általános tudnivalók, a felek közötti szerződés létrejötte
3. Rendelési információk
3.1. Regisztráció
3.2. Rendelés menete
3.3. Adatbeviteli hibák javítása
3.4. A megrendelések feldolgozása
3.5. Termékek vételára
3.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
3.7. Akciók, kedvezmények, kuponok
3.8. Fizetési módok
3.9. Házhoz szállítás, információk
4. Szavatosság és jótállás
4.1. Szavatosság
4.2. Jótállás
5. Elállási jog
5.1. Elállási jog gyakorlásának a menete
6. Panaszkezelés
7. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
8. Felelősség
9. Szerzői jog
10. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
11. Tulajdonjog fenntartás
12. Egyéb rendelkezések
1. ÜZEMELTETŐI ADATOK
Cégnév: Imperia Kft.
Székhely: 2888 Csatka, Petőfi Sándor utca 176.
Raktár címe: 2888 Csatka, Szentkút utca 134.
Adószám: 26252582-1-11
Cégjegyzék szám: 11-09-027334
Szerződés nyelve: magyar
Elektronikus elérhetőség: info@petfrenzy.hu
Telefonos elérhetőség: 06 20 345 2517
- Általános tudnivalók, a felek közötti szerződés léttrejötte
2.1. A jelen ÁSzF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSzF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.
2.2. A Weboldalon történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSzF-ben meghatározott módon. Online rögzített vásárláskor a felhasználónak meg kell adnia az email címét, amellyel létrehozásra kerül számára egy vásárlói fiók az PetFrenzy.hu domainen. Ezen fiókon keresztül újabb rendelések adhatóak fel.
2.3. A Szolgáltató szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára a Webáruházban regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSzF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
2.4. A Webáruházon keresztül, elektronikus úton megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a PetFrenzy nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. A PetFrenzy semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
2.5. Ön a Webáruház használatával, megrendelésének leadásával vagy a regisztrációval elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
A Webáruházban megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz illetve átvételi pontra történő kiszállítással rendelhetőek meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek és minden gondosság ellenére lehetnek tartalmi eltérések is a szövegben, melyért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
3. RENDELÉSI INFORMÁCIÓK
3.1. REGISZTRÁCIÓ
A Webáruház tartalmának jelentős része elérhető bárki számára, regisztráció nélkül és a vásárlásnak sem feltétele az érvényes regisztráció. Azonban, ha Ön regisztrálni kíván a Webáruházba, akkor a következő adatokat kell megadnia a PetFrenzy részére:
- Név,
- Email cím,
- Jelszó,
- Telefonszám,
- Szállítási cím,
- Számlázási cím, amennyiben az a szállítás címétől eltér
A regisztráció sikeréről a PetFrenzy e-mailben tájékoztatja Önt. Ön jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@petfrenzy.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a PetFrenzy köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ön felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Ön a felelős. Amennyiben Ön tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a PetFrenzyt. Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
3.2. RENDELÉS MENETE
1) A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba. A kosárba helyezést követően a kosár tartalma automatikusan megjelenik a képernyőn. Amennyiben szeretne további terméket kosarába helyezni, a felugró ablakon válassza a „Vissza" gombot vagy a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva tovább nézelődhet anélkül, hogy kosarának tartalma elveszne. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosárba helyezett termékek listáját a Webáruház jobb felső sarkában található „Kosár” gombra kattintva. A megjelenő felületen módosíthatja a termékek darabszámát vagy akár törölheti is a kosarából a „Törlés” gombra kattintva. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
2) Ha mindent rendben talált a kosarában, akkor a „Tovább a Pénztárba” gombra kell kattintania. A megjelenő felületen vagy bejelentkezik a Webáruházba vagy regisztrál vagy a regisztráció nélkül folytatja a vásárlást. Bármely lehetőséget választja, a megjelenő adatlapot vagy bejelentkezési felületet értelemszerűen ki kell töltenie és a „Tovább” gombra kattintania.
3) Átvétel módja: futárszolgálat, átvételi pont, csomagautomata. Az előző pontban meghatározott adatlap kitöltését vagy a bejelentkezést követően tudja kiválasztani az átvételi módot és a „Tovább” gombra kell kattintania.
4) Fizetés módja: A megjelenő felületen válassza ki a legmegfelelőbb fizetési módot és kattintson a „Tovább” gombra.
Fizetési lehetőségek:
Barion: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Fizetés az áru átvételekor (utánvét) - Bruttó 499 Ft
Amennyiben házhozszállítást választottál, lehetőség van utólagos, készpénzes és bankkártyás fizetésre is a futárnál. Ebben az esetben a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetned a rendelés ellenértékét. A futárszolgálatnak az átvételkor készpénzben és bankkártyával is lehet fizetni. American Express kártyával nem lehetséges a futárnál történő fizetés.
Utánvétes fizetési módnál Webáruházunk kezelési költséget számíthat fel, amelyről a megrendelés leadása során, a weboldalon tájékoztatja a vásárlót. Webáruházunk utánvét-kezelési költsége bruttó 299 Ft, amelyről a vásárlót tájékoztatjuk a rendelés feladása közben.
Fizetés banki előre utalással
Ha nem szeretnél sem készpénzzel fizetni, sem bankkártyával, lehetőség van banki utalásra. Ebben az esetben a rendelés végösszegét a csomag kiszállítása, illetve személyes átvétel esetén az átvétel előtt, előre kell átutalni a Imperia Kft. bankszámlájára. Kérjük, hogy az utalás " Közlemény/megjegyzés" rovatába írd bele a rendelés azonosítóját és a nevedet, hogy ne kallódjon el az utalásod. Amint megérkezik hozzánk a csomag ellenértéke, mi e-mail-ben értesítünk, hogy mikor megy a futár, illetve mikortól tudod átvenni az árut.
Utalási információk:
Kedvezményezett: Imperia Kft.
Kedvezményezett számlavezető bankja: Budapest Bank Zrt.
Kedvezményezett számlaszáma: 10104820-52466800-01005001
5) Rendelés véglegesítése: Megjelenik egy összegző képernyő, ahol a megrendelés végleges elküldése előtt még utoljára megtekintheti a kosárba helyezett termékeket. Itt már a kosár tartalmát módosítani nem tudja. Ha mindent rendben talált és elfogadta az Általános Szerződési Feltételeket illetve az Adatkezelési Tájékoztatót – az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával akkor a „Megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni a PetFrenzy részére a megrendelését. Amennyiben Ön a megrendelés leadását követően változtatni szeretne a rendelésen (pl. termékeket hozzáadni, esetleg törölni, számlázási/szállítási címet, fizetési módot módosítani), erre lehetősége van e-mailen vagy telefonon a fent megadott elérhetőségeken egészen addig, míg a kiszállításról és annak részleteiről tájékoztató e-mailt meg nem kapja. Ezt követően a csomag tartalmán a PetFrenzynek nem áll módjában módosítani.
*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, hogy ügyeljen a megadott adatok pontosságára, hiszen ezen adatok alapján kerülnek számlázásra, illetve szállításra a megrendelt termékek. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
3.3. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA
Önnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés PetFrenzy részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
3.4. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA
A megrendelések feldolgozása munkanapokon, 17:00 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra minden megrendelés.
3.5. TERMÉKEK VÉTELÁRA
A Webáruházban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza az esetleges kiszállítás költségét. A kiszállítás költségeiről az ÁSZF 3.9. pontjában tájékozódhat. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
3.6. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS
Az Ön által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a PetFrenzy késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja az Ön részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ön által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termékek árát, felhasznált kuponkódot és a kedvezmény mértékét az esetleges szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha Ön rendelését már elküldte a PetFrenzy részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a PetFrenzy felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól és nem köteles megvásárolni a terméket, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg PetFrenzytől az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. E visszaigazoló e-mail a PetFrenzy részéről az Ön által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a PetFrenzy és Ön között.
A PetFrenzy fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén, az átutalt összeg (részben vagy egészben) 10 munkanapon belül visszautalásra kerül az Ön részére.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződésre Magyarország joga irányadó.
3.7. AKCIÓK, KEDVEZMÉNYEK, KUPONOK
A www.petfrenzy.hu oldalon, hírlevélben vagy más felületen megjelenő, de a www.petfrenzy.hu áruházra vonatkozó reklámban feltüntetett akciók, kedvezmények, kuponok és vásárlási utalványok alap esetben nem összevonhatóak. Minden vásárlás során csak egy féle kedvezmény érvényesíthető. Ez a korlátozás nem vonatkozik olyan akciókra, ahol a többes felhasználás külön engedélyezve van.
Azokat a megrendeléseket ahol azonosíthatóan (Név, lakcím és telefonszám alapján) egy és ugyanaz a vásárló több rendelésben különböző email címmel regisztrálva használják fel az akciós kupont, a webáruház nem köteles kiszolgálni.
3.8. FIZETÉSI MÓDOK
A megrendelt termékek vételárát és az esetleges járulékos költségeket (amelyek minden esetben feltüntetésre kerülnek a megrendeléskor) a vásárló előzetes banki utalással, biztonságos internetes bankkártyás fizetéssel, illetve a futárnak történő készpénzes vagy bankkártyás fizetéssel teljesítheti (utánvét). Utánvétes fizetési módnál Webáruházunk kezelési költséget számíthat fel, amelyről a megrendelés leadása során, a weboldalon tájékoztatja a vásárlót.
Webáruházunk utánvét-kezelési költsége bruttó 499 Ft, amelyről a vásárlót tájékoztatjuk a rendelés feladása közben.
3.9. HÁZHOZSZÁLLÍTÁS, INFORMÁCIÓK
Kiszállítási határidő
A szállítási határidőről a termék adatlapján találhat pontos információt, de általánosságban véve a megrendelés teljesítése 2-5 munkanapon belül történik. A rendelés visszaigazolásakor a várható szállítási időpont tájékoztató jellegű, pontos időpontot a kiszállításról levélben küldjük, amint a futárszolgálat raktárunkban átvette a csomagot.
Amennyiben egy rendeléshez Ön több terméket is választ, minden esetben a kiválasztott termékek adatlapján szereplő leghosszabb szállítási határidő a mérvadó. A PetFrenzy törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem vállal felelősséget azért, ha a fenti szokásos szállítási idő rajta kívül álló okok miatt (pl. beszállító késedelme) nem tartható. Az esetleges szállítási késedelemről a PetFrenzy Önt értesíti a megrendelés vagy a regisztráció során megadott email címen.
Kiszállítás módja
Webáruházunk megrendeléseit a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. vagy a Magyar Posta Zrt., azaz az MPL Posta Logisztika futárszolgálat szállítja házhoz, jellemzően hétköznaponként 8 és 17 óra között. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Ez esetben Ön a megrendelésének végösszegét utánvételes fizetés választása esetén a csomag átvételekor közvetlenül a futárnak fizeti meg, bankkártyával vagy átutalással történő fizetés esetén pedig a kiszállítást megelőzően teljesíti a PetFrenzy részére. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
Amennyiben Ön a kiszállítást végző személy által megjelölt időpontban nem tartózkodik az Ön által megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével Önnek lehetősége van a megadott telefonszámon új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futár további 1 alkalommal kíséreli meg a megrendelt termékek kiszállítását. Amennyiben a 2. kiszállítás is sikertelen, a futár visszaszállítja az Ön csomagját a PetFrenzy részére. A PetFrenzy ez esetben felveszi Önnel a kapcsolatot a további teendőkkel kapcsolatban.
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a PetFrenzynek nem áll módjában elfogadni! A csomagnak a kiszállítást végző személytől való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a csomag mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően Ön kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a PetFrenzynek utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.
Átvételi pontra való kiszállítás
Átvételi pontra kért kiszállítás esetén webáruház a csomagot úgynevezett Pick Pack Pontra vagy GLS Csomagpontra, valamint Foxpost csomagautomatába, mint csomagátvételi pontokra szállítja ki. A kiszállítást követően a vásárló értesítést kap e-mailen és SMS-en, amelyet követően mind a GLS Csomagponton, a Pick Pack Ponton, mind pedig a Foxpost csomagautomatában a csomag átvehető a kiválasztott átvételi ponton, 5 munkanapon belül.
Házhoz szállítás díjszabása*
Megrendelés bruttó végösszege | Rendelt termékek súlya | Szállítási díj (bruttó) |
0 - 4 999 Ft | nincs súlykorlát | 1 790 Ft |
5 000 - 9 999 Ft | 0-18kg | 1 290 Ft |
10 000 Ft feletti rendelés esetén | 0-18kg | 890 Ft |
15 000 Ft feletti rendelés esetén | 0-18kg | 0 Ft |
15 000 Ft feletti rendelés esetén | 18-25kg | 1 490 Ft |
15 000 Ft feletti rendelés esetén | 25-40kg | 2 090 Ft |
15 000 Ft feletti rendelés esetén | 40kg felett | 2 490 Ft |
* A házhoz szállítás díjszabása nem tartalmazza az esetlegesen felmerülő kezelési költségeket, amiről 2.8-as Fizetési módok pontban tájékozódhat részletesebben vagy a http://www.petfrenzy.hu/vasarlasi-tudnivalok/#fizetesi-modok oldalon.
A GLS csomagpontra történő szállítás díjszabása:
Megrendelés bruttó végösszege | Szállítási díj (bruttó) |
9999 Ft -ig | 1499 Ft |
10 000 Ft - 14 999 Ft | 1090 Ft |
15 000 Ft feletti rendelés esetén | Ingyenes |
A PickPack pontokra történő szállítás díjszabása:
Megrendelés bruttó végösszege | Rendelt termékek súlya | Szállítási díj (bruttó) |
10 000 Ft alatt | 15kg-ig | 1190 Ft |
10 000 Ft alatt | 20kg-ig | 1590 Ft |
10 000 Ft felett | 20-40kg | 3090 Ft |
10 000 Ft felett | 4kg felett | 3990 Ft |
Foxpost csomagautomatába történő szállítás díjszabása:
Megrendelés bruttó végösszege | Szállítási díj (bruttó) |
4999 Ft -ig | 890 Ft |
5000 Ft - 9 999 Ft | 690 Ft |
10 000 Ft feletti rendelés esetén | Ingyenes |
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak, vagy előre átutalással vagy bankkártyával rendezi az összeget! Az át nem vett, és a futár által visszahozott csomagok újra küldését utánvételes fizetés esetén kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani! A vásárlásakor érvényes szállítási feltételeket a http://www.petfrenzy.hu/vasarlasi-tudnivalok/#hazhozszallitas oldalon találja, amely a PetFrenzy Általános Szerződési Feltételeinek része.
4. SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS
4.1. SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
Ön a PetFrenzy hibás teljesítése esetén a PetFrenzyvel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Ön az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Ön érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a PetFrenzy számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a PetFrenzy költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ön a választott kellékszavatossági igényéről egy másikra is áttérhet (pl. kijavítás helyett kicserélést kérhet), az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a PetFrenzy adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az PetFrenzyvel.
Ön közvetlenül a PetFrenzyvel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a PetFrenzytől vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a PetFrenzy csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a PetFrenzy bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Ön a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint
az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (fogyasztó). A termék (ingó dolog) hibája esetén Ön, amennyiben fogyasztónak minősül – választása szerint – a 0. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Ön a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért Ön a felelős.
Ön termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (PetFrenzy) szemben
gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó (PetFrenzy) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (PetFrenzy) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
4.2. JÓTÁLLÁS
A PetFrenzy nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna. Amennyiben a fent hivatkozott Korm.rendelet mellékletében nem szereplő és a Webáruházban megjelenített termékre vonatkozóan a PetFrenzy a gyártó által biztosított jótállási időt biztosítja (Önként vállalt jótállás), erről a termék leírásában a PetFrenzy tájékoztatást ad.
Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Ön az alábbi címen érvényesítheti:
Név: Imperia Kft.
Cím: 2888 Csatka Petőfi Sándor utca 176
E-mail: info@petfrenzy.hu
Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a PetFrenzy nem kötelezhető bármely szavatossági igény teljesítésére.
5. ELÁLLÁS JOGA
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”). Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. állateledel, táplálék-kiegészítők, kozmetikai termékek, gyógyászati és patika köteles termékek). Az ilyen termékek visszavétele a kereskedőtől nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.
5.1. ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK A MENETE
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a PetFrenzy részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt vagy ezen a linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a PetFrenzy részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 6. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a PetFrenzy e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a PetFrenzynek. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a PetFrenzy a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a PetFrenzy 1. pontban feltüntetett raktár címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül személyesen visszavinni, vagy postai úton, vagy futárszolgálat segítségével visszajuttatni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék a PetFrenzy címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.
A csomag PetFrenzyhez történő beérkezését követően rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. A PetFrenzynek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a PetFrenzy visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a PetFrenzy által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a PetFrenzy a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az elállási jogról szóló tájékoztató hiányában jogosult a Fogyasztó 12 hónapig gyakorolni az elállási jogát, feltéve hogy a PetFrenzy az elállás jogára vonatkozó tájékoztatót a vásárló részére tartós adathordozón megadta. Ebben az esetben az elállásra nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
6. PANASZKEZELÉS
A vásárló a Webáruháznak az áru (szolgáltatás) fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan szóban vagy írásban teheti meg panaszát. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével:
E-mail: info@petfrenzy.hu
Telefon: 06 20 345 2517
Levelezés: 2888 Csatka Petőfi Sándor utca 176.
hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a PetFrenzy azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a PetFrenzy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt Önnek átadja,
b) telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt Önnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látjuk el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot mi Önnel kötelesek vagyunk közölni. A PetFrenzy az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz Önhöz eljusson. Ha a panaszt a PetFrenzy elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a PetFrenzy köteles öt évig megőrizni.
7. EGYÉB JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Amennyiben a PetFrenzy és Ön között esetlegesen fennálló jogvita PetFrenzyvel való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testületet
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Ügyfélfogadási idő: Hétfőn és csütörtökön: 13-15 óráig
Telefon: +36-34-513-010/36-os mellék
Fax: +36-34-316-259
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. Tájékoztatjuk a fogyasztókat, hogy a Imperia Kft.-t a békéltető testületi eljárásban együttműködési eljárás terheli.
7.1 ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM
„A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló 524/2013/EU rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozta az online vitarendezési platformot.
Ön az online vitarendezési platformon keresztül is kezdeményezheti online vásárlással kapcsolatos panaszának rendezését. Az online vitarendezési platform a https://ec.europa.eu/odr oldalon érhető el.
Az online vitarendezési platform célja, hogy elősegítse az Európai Unióban, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államban (Norvégia, Izland, Liechtenstein) tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államban (Norvégia, Izland, Lichtenstein) letelepedett kereskedők közötti online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezését.”
8. FELELŐSSÉG
A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért az Üzemeltető nem vállal felelősséget.
Ön a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a PetFrenzy nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A PetFrenzy kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Ön köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Ön teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a PetFrenzy ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a PetFrenzy nem vállal felelősséget.
A PetFrenzy nem vállal felelősséget az esetleges termékismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Amennyiben Ön a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a PetFrenzynek. Ha a PetFrenzy jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
9. SZERZŐI JOGOK
A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. A PetFrenzy a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruházon, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a PetFrenzy előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a PetFrenzy előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Önnek a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a PetFrenzy előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltatás igénybevételével Ön elfogadja, hogy a PetFrenzy a Szolgáltatás igénybevétele során az Ön által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
10. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA
10.1. A PetFrenzy az árváltozás és az Általános Szerződési Feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az esetleges változások a Webáruházban való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.
10.2. A PetFrenzy jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
11. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
11.1. A vételár teljes kifizetéséig a termék a PetFrenzy tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – az Ön birtokába kerül, felelősséggel tartozik a PetFrenzy irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
12. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
12.1. A PetFrenzy fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.
12.2. A vásárló a rendelés leadásával egyetért azzal, hogy a megvásárolt termékről személyes értékelést adhat le, automatikus emailben kiküldött linken keresztül.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2020. március 1.